İsveç (2) * Bedriye Aksakal

31.10.2013 / 00:00

Kent tiyatrolarıyla da ünlü. Her yıl 10 Aralıkta da Nobel Ödülleri dağıtılıyor. Djurgarden adası eğlence merkezi.

Stockholm , yetmişin üzerinde müze, elli yedi tiyatro, iki dans tiyatrosu, doksan altı sinema tiyatrosu, çok sayıda konser salonu var. 129 sanat galerisi. Stockholm, yıl boyunca çok sayıda kültürel etkinliğin ve festivallerin düzenlendiği bir kültür kenti.

Bu rakamları duyunca, İstanbul- Ankara- İzmir kentlerinde yok edilen salonlar usuma düştü.

Gezmelerimiz sürüyor.

Kentin eski merkezi Gamla san'dayız. Günümüzde hala ayakta. Ortaçağın tüm İskandinav mimarisini taşımakta. 15. yy'dan kalma eski yapılar Södermalm'da.

Arkadaşlarla daracık sokaklara girip çıkıyoruz. Bir sokak seksen santim. Sokaklar meydanlara açılıyor. Meydanlarda kafeler, barlar turistik eşya satan dükkanlar var. Burası her yazımda dile getirdiğim gibi masallar ülkesi sanki.

Elimde fotoğraf makinem, durmadan fotoğraf çekiyorum. Meydanlara geldiğimizde de kafelere oturup bir şeyler atıştırıyoruz. Tabi hanım olupta mağazalara girilmez mi? İsveç'in cam ürünlerinin güzelliği bizleir büyüülyor.. Cam ürünleri konusunda oldukça ünlü İsveç.

Gezimizin onuncu günü . Kahvaltı sonrası serbest zamanda Stockholm'da gezmemizi sürdürüyoruz. Kentten ayrılmak istemiyoruz.; ama yolcu yolunda diyerek öğleden sonra otelimizden ayrılıp, çok ama çok lüks olan yirmi katlı Tallinksilja gemisine yerleştikten sonra, güverteye çıkıp doğanın tüm güzelliğini bağrında yaşatan adalar arasından geçerken nereye bakacağımı şaşırıyorum. Sağım solum ada ve adacıklarla dolu.

Gemideki duty free mağazalarını dolaşıyoruz. Tümümüz çikolatalarımızı, likörlerimizi buradan alıyoruz. Yorulduğumuzda konser veren müzik gruplarını dinliyoruz.

Akşam yemeğinde yok yok. Müthiş bir açık büfe. Güneş batmadığından her yer aydınlık, pencere kenarında yemeklerimizi yerken, bir yandan da dışarıyı izliyorum. Güneşin ışıkları bizlerle oyun oynuyor.

Yemeğin ardından eğlence mekana geçip, dans gösterilerini ve müzisyenleri dinliyoruz. Saate baktığımda 02.30. Kabinimize gidip, duşun altında yorgunluğumu attıktan sonra, uyku beni sarıp sarmalıyor.